Geoblog.pl    zwiedzajacswiat    Podróże    2007 TUNEZJA    Tunezja - opis wyprawy
2007

Tunezja - opis wyprawy

Tunezja
Tunezja, Sousse
Przejechano 2000 km

Tygodniowy pobyt w Tunezji w hotelu El Mouradi w Porcie El Kantoui.
Podczas pobytu wybraliśmy sie w dwudniową podróż na poludnie Tunezji

Wzieliśmy udział w tej pełnej wrażeń, dwudniowej wycieczce i przenieśliśmy się w fascynujący, tajemniczy i nieznany świat
Sahary. Odkryliśmy uroki pustynnego krajobrazu. Wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania ogromnego, rzymskiego amfiteatru w miejscowości El Jem. Imponujący amfiteatr, trzeci co do wielkości w cesarstwie Rzymskim jest obecnie miejscem koncertów muzyki
klasycznej .
Trasa podróży biegła przez unikalną pod względem architektury miejscowość Matmata, której wykute w skale, podziemne domostwa zamieszkane są do dnia dzisiejszego przez Berberów.Nocleg u "wrót pustyni" w miejscowości Douz — najbardziej saharyjskiej oazy w
południowej części Tunezji.
Drugiego dnia wycieczki w drodze do Tozeur zobaczyliśmy największe w Afryce Północnej słone jezioro Chott El Djerid, gdzie można zaobserwować zjawiska fatamorgany. Tozeur jest uznawana za stolicę pustynnej części Tunezji - Tu przejażdżkę bryczką i nieco odmienną od dotychczasowych formę zwiedzania oazy. Kolejnym punktem jest zwiedzanie dwóch górskich oaz: Chebika i Tamerza, do których udaliśmy się landroverami. Te dwie, leżące w pustynnych górach Atlasu Saharyjskiego malownicze oazy zawdzięczają swoje istnienie znajdującym się tu źródłom słodkiej wody. Pierwsza z nich — Chebika — usadowiła się u stóp wąwozu, z którego wypływa fantastyczny strumień. Nieco powyżej, na wysokości około 900 m swe bezkresne pola orchowe rozpościera Tamerza. W drodze powrotnej zwiedziliśmy święte miasto islamu, znaczący ośrodek religijny i ważne miejsce historyczne — Kairouan. W jego starej części znajduje się Wielki Meczet, będący najbardziej świętą budowlą Tunezji i najstarszym
miejscem modlitwy w Afryce Północnej.
Dwudniowe safari z pewnością dostarczyło wielu emocjonujących przeżyć.