Geoblog.pl    zwiedzajacswiat    Podróże    2008 EGIPT    Egipt - opis wyprawy

Egipt - opis wyprawy

Egipt
Egipt, Hurghada

Skorzystaliśmy z programu bardzo intensywnego,ktory umożliwił nam zobaczyć wszystkie cuda Egiptu oraz ktory pokazał nam kulturę i zycie ludzi w tym przegorącym kraju... :)
polecamy wszystkim rejs po Nilu ...bo tak naprawde tylko w ten sposb dotrzemy do wszystkich zakątków tego wspaniałego kraju...
jak juz gdzies jedziemy to w szczegołach poznajemy...
Dzień 1
wyjazd do Luxoru, zwiedzanie Luxoru - Zachodni Brzeg:
Dolina Królów i 60 STOPNI CELCJUSZA :) - świątynia Hatchepsut - Deir El Bahari , Kolosy Memnona, w czasie przejazdu "rzut oka" na Ramsseseum oczywiscie wizyta w wytwórni alabastru, zwiedzanie Wschodniego Brzegu Kompleksu Świątynnego Karnak
Dzień 2
dpłyniecie do Edfu
Dzień 3
zwiedzanie świątyni Horusa w Edfu, rejs do Kom Ombo, zwiedzanie światyni Boga Nilu Sobka.
Dzień 4
rejs do Assuanu, zwiedzanie Assuanu Niedokończony Obelisk (kamieniołomy assuańskie), Wielka Tama Assuańska, widok na Jezioro Nasera oraz świątynię Kalabshe.
Dzień 5
Abu Simbel - robi ogromne wrażenie - naprawdę warto , potem przejazd pociągiem do Kairu - 14 godzin obskurnym - to mało powiedziane - pociagiem, ale przy kropelce czegoś mocniejszego da sie wytrzymać ;)
Dzień 6
Kair - zwiedzanie: GIZA – Piramidy Cheopsa, Chefrena i Mykerinosa oraz Wielki Sfinks, Egipskie Narodowe Muzeum wraz z bogactwem z grobu Tut Anch Amona
Dzień 7
zwiedzanie Kairu Chrześcijańskiego – Wiszący Kościół (Al’ Mualaga), Kościół Św. Jerzego, św. Barbary i Kairu Muzułmańskiego: Cytadela Saladyna wraz z meczetem Muhameda Ali, Bazar Khan El Khalili (“Zloty Bazar”)
Dzień 8-14