Geoblog.pl    zwiedzajacswiat    Podróże    2008 EGIPT    Kair

Kair

Egipt
Egipt, Kairo

Dzień 6
Kair - byliśmy i zobaczyliśmy je je je : GIZA – Piramidy Cheopsa, Chefrena i Mykerinosa oraz Wielki Sfinks dodatkowo Egipskie Narodowe Muzeum wraz z bogactwem z grobu Tut Anch Amona
Dzień 7
na drugi dzien zwiedzanie Kairu Chrześcijańskiego – Wiszący Kościół (Al’ Mualaga), Kościół Św. Jerzego, św. Barbary i Kairu Muzułmańskiego: Cytadela Saladyna wraz z meczetem Muhameda Ali, Bazar Khan El Khalili (“Zloty Bazar”)

troche wiedzy...
Kair stolica Egiptu - kilkanaście milionów mieszkańców, tygiel kultur, nieprzebrana skarbnica historii na czele z Piramidami w Gizie i Sfinksem.
Kair to tętniące przez całą dobę życiem miasto porywające każdego w niezapomniany klimat orientu...
W Kairze koniecznie musisz zobaczyć:
starą dzielnicę muzułmańską, meczety – średniowieczne miasto Saladyna będące sercem Kairu,
tętniące życiem i pełne wspaniałych zabytków architektury
Cytadelę - w fortecy znajdują się tajemnicze muzea oraz klasyczny meczet z czasów imperium osmańskiego
dzielnicę koptyjską czyli tzw. Stary Kair – z koptyjskimi kościołami i najstarszą synagogą w mieście
Piramidy w Gizie, Sakkarze, Dahszur
Muzeum Egipskie - jedno z najwspanialszych muzeów świata z ogromnymi zbiorami starożytnych posągów, fresków i płaskorzeźb oraz skarbami z grobowca Tutenchamona.