Geoblog.pl    zwiedzajacswiat    Podróże    2009 INDONEZJA - BALI    Bali - opis wyprawy

Bali - opis wyprawy

Indonezja
Indonezja, Nusa Dua

Pobyt w rejonie NUSA DUA w hotelu KIND VILLA BINTANG podczas , którego jeżdziliśmy po wyspie z miejscowym kierowcą , ktory pokazał nam wyspę w najdrobniejszych szczegółach :)odpowiednio by poznać klimat i smak panujący na wyspie ..
ze wzgledu na dużą ilość odwiedzonych miejsc nie jestesmy w stanie nanieść ich na mapę , zapraszamy wiec do opisu , ktory oddaje w 100% nasz pobyt na Bali ...

kilka słow o Bali...

Wyspa Bali należy do Archipelagu Małych Wysp Sundajskich położona jest na wschód od Jawy, od której dzieli ją cieśnina o szerokości 3 km.
Niepowtarzalne piękno wyspy, łagodny klimat, wiecznie zielone tarasy ryżowe, piękne piaszczyste plaże, wyjątkowo barwne tradycje religijne oraz tysiące świątyń sprawiły, że uznawana jest za jedno z najbardziej magicznych miejsc na świecie. Premier Indii Pandita Nehru nazwał wyspę „Porankiem Świata” i żaden komplement nie przewyższył jego słów.
Bali nazywana jest Wyspą Bogów lub Wyspą Tysiąca Świątyń. Trudno jest zliczyć wszystkie świątynie na wyspie, spotyka się je na każdym kroku i z pewnością są ich tysiące. Są one w stylu i architekturze jedyne w swoim rodzaju i charakterystyczne tylko dla Bali, która jest głównym ośrodkiem hinduizmu w Indonezji. Religia hinduizmu w połączeniu z miejscowymi wierzeniami animistycznymi tworzy niepowtarzalną i oryginalną mieszankę, a barwne tradycje są wciąż żywe i widoczne na każdym kroku, będąc jedną z największych atrakcji wyspy.

Zobaczyliśmy i przeżyliśmy ...

WNĘTRZE BALI
Całodzienna wycieczka obejmująca centralną część wyspy i jej artystyczną stronę. Wizyta w wiosce Celuk specjalizującej się w wyrobie srebra oraz Mas zagłębia rzeźbiarstwa. Zwiedzanie świętego źródła Tampaksiring odkrytego w 926 roku, które jak się powszechnie wierzy ma tajemniczą moc oraz świątyni Pura Tirta Empul. Przejazd w kierunku północnym, gdzie znajduje się malownicze jeziorko położone w środku wielkiego krateru wulkanicznego.

ULUWATU
Popołudniowa wycieczka na południowy kraniec wyspy Bali, gdzie na wysokim, malowniczym klifie zbudowana została świątynia Pura Luhur Uluwatu, będąca jedną z najważniejszych na Bali. Tutaj można podziwiać wyjątkowy zachód słońca oraz obejrzeć wyjątkowy, magiczny pokaz tańca Kecak.

JIMBARAN - Magiczne Miejsce!!!
Przejazd na plażę Jimbaran znaną z najlepszych owoców morza, które świeże i smaczne przyrządzane są na każdy sposób, według życzeń Klientów.Niesamowity klimat rozstawione stoły na plaży przy samym przegu skierowane w stronę zachodu słonca , po zachodzie zapalane są lampiony i gra muzyka na zywo .wraz z tradycyjnymi tancami .. niezapomniana bajka ....a przy tym najlepsze owoce morza jakie do tej pory jadliśmy ,..

GÓRSKIE RESORTY
W drodze na północ Bali wizyta w Świątyni Taman Ayun będącej doskonałym przykładem architektury balijskiej. Dalej przejazd jeepem nad jezioro Bratan, często okryte mgłą, gdzie na jeziorze mieści się malownicza świątynia Ulun Danu z 11-piętrowym meru. Tutaj mieszkańcy pobliskiego Bedugul oddają cześć Bogini Wody – Dewi Danu , po drodze przystanek w Małpim Gaju Bukit sari.

DENPASAR
Zwiedzanie stolicy Bali - Wizyta w muzeum Bali , przedstawiającym bogatą kolekcję przedmiotów prehistorycznych oraz tradycyjne tkaniny balijskie , stroje oraz inne przedmioty , rękodzieła świadczące o bogatej kulturze wyspy. W stolicy zobaczyć również można pomink poświecony Walczącej Ludności Bali. Na koniec wizyta na lokalnym targu , gdzie oprócz zakupó zaobserwować można ciekawe przejawy codziennego życia lokalnej ludności.

RAFTING NA RZECE AYUNG
Wspaniała, niezapomniana przygoda. Rafting na pontonach na jednej z najbardziej malowniczych rzek, która wije się w głębokiej dolinie pośród tropikalnej roślinności.

WYPRAWA NA WSCHÓD
Niesamowita, pełna wrażen wyprawa na wschód wyspy , piewszy przystanek KLUNGKUNG i swiatrynia PUra Semarapura , potem kierunek BESAKIH - zwanej Świątynią Matką. Wznosi się na zboczach wulkanu Gunung Agung i jest najważniejszym miejscem kultu na wyspie. Jest to rozległy kompleks wielu świątyń, który powstał w VIII w. W kolejnych latach ciągle rozbudowywany, składa się obecnie z 30 świątyń i setek sanktuariów -nastepnie przekazd w okolice AMPLAPURA i zwiedzanie kolejnej swiatyni polozonej w pieknym parku na wodzie , wracając brzegiem oceanu zatrzymalismy sie na kąpiel przy skałach i dalej w drodze odwiedzilismy swiatynie nietoperzy zwanej Pura Goa Lawah.