Geoblog.pl    zwiedzajacswiat    Podróże    2010 TURCJA    Stanbuł

Stanbuł

Turcja
Turcja, İstanbul

całodzienne zwiedzanie Stambułu, podczas którego zobaczyliśmy At Meydani – dawny Hipodrom. Pałac Topkapi – ogromny kompleks pałacowy, rozbudowany przez Sulejmana Wspaniałego, będący ośrodkiem państwowej administracji, a przy tym wyrazem potęgi imperium osmańskiego. Swą historią urzekła nas Hagia Sophia – jeden z architektonicznych cudów świata, najważniejsza bizantyjska budowla Stambułu a jednocześnie przedmiot wielu sporów i kontrowersji. Zwiedzając podziemne komnaty Cystern Yerebatan, gdzie strop podtrzymywany jest przez 366 stojących w wodzie kolumn, poczuliśmy się jak w zatopionej świątyni. Kolejnym punktem zwiedzania był Błękitny Meczet, którego sześć minaretów wywołało ogromny spór, ponieważ było ich tyle, co w meczecie w Mekce - świętym mieście Islamu. Zaliczylismy rownież Rejs po Bosforze, w czasie którego poznaliśmy historię i ciekawostki związane ze starym Stambułem .nocleg w hotelu w Stambule.